Opdrachtgever en opdracht
Stichting Libel Linschoten
Het ontwikkelen van een concept voor een digitale Halloween viering voor Linschoten in 2021. Dit moet bijdragen aan een bruisend. De hoofddoelgroep is de jeugd in Linschoten.
Ga op pad tijdens Halloween en spaar zoveel mogelijk punten om de grote prijs op Halloween avond te winnen.
Punten kunnen worden verzameld door monsters (verklede vrijwilligers) te vangen en daarvan de QR-code te verzilveren. Hoe sneller je bent hoe meer punten. Iedere avond in de week van Halloween dwalen de monsters door Linschoten.
Met drie kaartjes scoor je een gratis drankje op de grote Halloween avond.
Met behulp van de app kunnen de monsters worden gevonden op de kaart. Hierin wordt ook een score bijgehouden en kan een team worden gevormd.
Op de Halloween avond kan iedereen bijeen komen voor een gezellig en griezelig feest met snacks en drankjes. Ook worden hier de prijzen uitgedeeld voor degene met de meeste punten, individueel en als team.
Om de lokale ondernemers en ouders te betrekken kan voor de Halloween kaarten worden gespaard bij de lokale ondernemers. Zij zijn tevens aanwezig op het eindfeest.
Mijn bijdrage
Tijdens het project hebben we in een team van 4 gewerkt. Gezamenlijk hebben we het geheel bedacht waarbij het verzamelen van mij vandaan komt. Er zijn persona’s gemaakt en gebruikt. Er is onderzoek gedaan in de vorm van deskresearch, interviews en veld onderzoek. Met de onderzoeken zijn meerdere versies van customer journey gedaan. Om tot het eindresultaat gekomen is er via meerdere iteraties een prototype gemaakt.
Tijdens dit project is er gewerkt met de scrum-methode.
Mijn leerdoel tijdens dit project was presenteren. Ik heb iedere presentatie gemaakt en gedaan met als focus de laatste.