No stress, be jazz

Een fictieve campagne voor een nog onbekende artiest in Nederland met video en poster.

januari 2020

Campagne • Geluid • Huisstijl • Ontwerp • Video

Een fictieve campagne voor MOJO Concerts, als schoolopdracht, voor een nog onbekende artiest voor Nederland. Een campagne voor Coralie Clement.

Er is een onderzoek voorafgegaan met deskresearch, interviews, enquetes en fly on the wall. Hiermee is een adviesrapport opgesteld met de doelgroep, artiest context en achtergrond en trends om toe te werken naar een visual style guide voor de campagne.

Er is een style guide ontwikkeld met logo, huisstijl en meer onderdelen voor de campagne. Daarbij is ook een campagneplan geschreven.

Guiding principles:

Bossanovastijl

Altijd rustig, warm en sensueel, nooit agressief. Het klinkt, voelt en straalt altijd rust en warmte uit. Neem de ruimte en tijd, dit zorgt voor rust.

Persoonlijk & dichtbij

De boodschap wordt altijd op een persoonlijke manier gebracht. De bossanovastijl is bijna fluisterend, dit doe je als je dichtbij iemand bent. Alle uitingen moeten dichtbij voelen.

Herkenbaarheid

Overal wordt dezelfde stijl doorgezet, dit zorgt voor rust en herkenbaarheid door de gehele campagne. Dezelfde elementen worden gebruikt zodat verschillende uitingen met elkaar te herkennen zijn. Coralie is herkenbaar door haar pure, rustgevende, zachte stem met de bossanovastijl.

Uiteindelijk zijn er uitingen gerealiseerd voor de campagne. Er is een A1 formaat poster ontworpen en geprint, een TV-commercial gemaakt en een aansluitende radiocommercial. Deze heb ik allemaal zelf ontworpen, gefilmd, opgenomen en gemaakt.

A1-poster
Radiocommercial